2017 11 łódz 00

Wycieczka do Łodzi

Dnia 14 listopada klasy 5-7 i 3 gimnazjum były na całodniowej wycieczce do Łodzi. Trwała ona od godziny 6.15 do 19.30 włączając w to czas jazdy autokarem.

Najpierw odwiedziliśmy Muzeum Animacji Se-ma-for, w którym obejrzeliśmy nagrodzony Oscarem film pt. „Piotruś i wilk”. Następnie zwiedzaliśmy muzeum i dowiedzieliśmy  się wielu informacji o powstawaniu bajek i filmów animowanych. Później wzięliśmy udział w warsztatach animacji, podczas których tworzyliśmy własny film animowany. Byliśmy podzieleni na dwie grupy, jedna robiła film o przyjaźni, a druga o miłości.

Po zakończeniu montażu filmu udaliśmy się na spacer z przewodnikiem ulicą Piotrkowską, która ma prawie 5 kilometrów. Zobaczyliśmy tam m.in. Fotel Jaracza, Łódzką Aleję Gwiazd, Fortepian Rubinsteina, ławeczkę Tuwima i wiele różnych pięknych zabytkowych budowli. Odwiedziliśmy także Manufakturę – współczesny kompleks rozrywkowo-handlowy, wybudowany w miejscu, gdzie dawniej stały pierwsze łódzkie fabryki. Można było zobaczyć niektóre budowle z dawnych lat, pięknie odrestaurowane. Niedaleko była restauracja, do której poszliśmy zjeść pyszny obiad. Na koniec wycieczki kupowaliśmy pamiątki.

Wycieczka była bardzo ciekawa i udana, ponieważ dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy.