2016 Muzeum 01

Wycieczka do Muzeum Ziemi

W niedzielę 24 stycznia 2016 r. grupa uczniów z klasy III gimnazjum: Kinga Michlewicz, Wiktoria Kamińska, Szymon Dąbrowski oraz Patryk Załoga – zebraliśmy się przy ulicy Nadarzyńskiej, obok przystanku komunikacji miejskiej linii ,,W’’. Na miejsce przybyła również pani Cecylia Saks – nauczyciel od geografii, która zainicjowała wycieczkę do Muzeum Ziemi.

Dojazd do centrum trwał około 30 minut. Po przyjeździe na miejsce rozpoczęliśmy marsz w kierunku muzeum. W czasie drogi mijaliśmy wiele budynków oraz pomników i placów.

Kiedy przybyliśmy na miejsce pani Cecylia objaśniła nam pochodzenie skamieniałych pni drzew i różnych głazów, które były przed budynkiem. Opowieści naszej pani potwierdzały tabliczki i opisy zamieszczone
w pobliżu skamieniałości. Wiele z nich pochodziło z epoki kenozoicznej i mezozoicznej.  Z wielką uwagą oglądaliśmy wystawę różnorakich kryształów i skał, ale największą uwagę przykuła wystawa skamieniałości przewodnich, meteorytów oraz bursztynów. Widzieliśmy również muszle amonitów z ery mezozoicznej, przeróżne ozdoby z bursztynów i zatopione w nich prastare gatunki owadów. Po obejrzeniu bardzo interesującej wystawy, wzięliśmy na pamiątkę małe minerały.

Następnie udaliśmy się w drogę do Zamku Królewskiego, przechodząc Traktem Królewskim.
Mijaliśmy wiele historycznych miejsc między innymi: Uniwersytet Warszawski, Pałac Prezydencki,
czy Syrenkę Warszawską. Parę minut później dotarliśmy do miejsca docelowego. W zamku oglądaliśmy projekcję filmu, która przedstawiała zniszczenia zamku podczas II wojny światowej.

Następnie zwiedziliśmy cały Zamek Królewski, w którym znajdowały się piękne kryształowe żyrandole
i barwnie ozdobione ściany i meble. Zapoznaliśmy się z informacjami, które były przymocowane
do każdego eksponatu.

Kończąc naszą wycieczkę po drodze do Placu Bankowego, gdzie mieliśmy autobus powrotny wstąpiliśmy
do kilku kościołów, między innymi: Św. Jana, Matki Bożej Pocieszenia, Świętego Ducha, Św. Anny,
w których znajdowały się krypty oraz podziemne mauzolea.

Będąc nieopodal przystanku wstąpiliśmy do piekarni, gdzie kupiliśmy sobie pyszne pączki.

Po około 35 minutach dotarliśmy do domów.

Nikt nie zapomni tej interesującej wycieczki, z wielką chęcią odwiedzilibyśmy te miejsca ponownie.

Kinga Michlewicz i Wiktoria Kamińska kl. III gim.